Lad e-Docs klare jeres
DMS-toldindberetninger
Er du træt af Tolds DMS online portal?
Clientos e-Docs er en løsning, der automatisk henter faktura data I jeres Regnskabssystem (ERP) og konverterer disse til en Toldindberetning, inden de indsendes til Toldstyrelsens nye DMS system.
e-Docs giver et dejligt overblik over alle dine indberetninger og deres status hos Toldstyrelsen, så altid bevarer det store overblik.
Løsningen er lavet så den er let og intuitiv at bruge, hvilket blandt andet betyder at alle Tolds svar (Notifikationer) vises til dig i et simpelt og let forståeligt sprog.
Fordele ved Cliento e-Docs
Automatiser
e-Docs automatiserer indsendelse og håndtering af Tolddeklarationer ved at integrere med Toldstyrelsens DMS System. Dette sparer jer for en betydelig mængde trivielt ensformigt arbejde i forhold til at arbejde i Tolds DMS online.
Spar tid
Idet store dele af processerne i e-Docs er automastiske, sparer systemet jer for en masse trivielle og manuelle processer, og dermed en masse tid.
Undgå fejl
Undgå at jeres eksporordrer bliver forsinkede på grund af fejl i f.eks. Toldindberetninger. Der er størst risiko for fejl, når der laves manuelle indberetninger, hvorimod automatisk generede indberetninger, mindsker risikoen for fejl.
Let at bruge
e-Docs er lavet med et simpelt og intuitivt interface, hvilket betyder at du på ingen måde behøver at være toldekspert for at bruge e-Docs.
Så det er muligt for alle medarbejdere at se status på de forskellige sager.
Digitalisering af fødevarecertifikater
Fra 2024 starter Fødevarestyrelsen udrulningen af deres nye DIX løsning, som er en løsning der understøtter digitale Fødevarecertifikater. Det betyder at du fremadrettet skal sende dine Fødevarecertifikater digitalt til Fødevarestyrelsen og ikke som hidtil, til det lokale Handelskammer. Herefter printer Fødevarestyrelsen certifikaterne ud, stempler dem og herefter er de klar til afhentning.
Digital håndtering af eksportdokumenter
Oprindelsescertifikater, EUR1 og andre relevante eksport dokumenter, skal endorses (Stemples) på Handelskammeret, for at opnå gyldighed i modtagerlandet. Med Cliento e-Docs genereres dine eksport dokumenter digitalt og sendes direkte til dit lokale Handelskammer, som herefter printer og stempler dem. Dokumenterne kan efterfølgende afhentes eller sendes direkte til dig.